Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Proč se nevyplácí podávat daňové přiznání včas?

Už nějaký čas si daňové přiznání podávám na finanční úřad sama, tedy svému muži, abych byla přesná. Protože mám spoustu starostí kolem dětí, snažím se veškeré důležité věci řešit co nejdříve, tak, abych na ně už nemusela myslet. Proto jsem také ještě nikdy nenesla daňové přiznání na finanční úřad až poslední den, kdy jej bylo možné podat. Příště už to však raději udělám, ač se úředníci rozčilují, že je mnoho nezodpovědných lidí, kteří tak činí každoročně, já se jim po letošní zkušenosti už vůbec nedivím.

Letos jsem se opravdu překonala a na podatelně s kompletním přiznáním stála už 26. ledna 2011. Vzhledem k tomu, že jsem se v žádném zákoně nedočetla, že by doba pro podání byla omezena počátečním datem od kdy se podávat smí, ale vždy pouze posledním dnem tzn. do kdy nejdéle, nenapadlo mě, jak velkým problémem bude právě toto datum později. Nutno podotknout, že na podatelně paní věděla co přebírá a přebrala s úsměvem, takže jsem usoudila, že je vše opravdu v pořádku.

Ve své sladké nevědomosti jsem žila až do včerejšího dne, kdy mě svým neúnavným zvoněním vytáhla z postele pošťačka, která přinesla doporučený dopis s dodejkou na manželovo jméno. Nemusím podotýkat, že už taková informace po ránu, která nikdy nevěstí nic dobrého, dokáže zkazit celý den. Navíc, když manžel dorazil z práce dlouho a naše nejistota se prodloužila až do dnešního sobotního rána.

Šok číslo dvě přišel s otevřením dopisu od finančního úřadu ve kterém byly dva listy papíru. Jeden s rozhodnutím, ve kterém nám vedoucí vyměřovacího oddělení FÚ sděluje, cituji:

Požadavku na vrácení přeplatku na dani z příjmů fyzických osob se nevyhovuje s odůvodněním:
Vaší žádosti nebylo vyhověno, neboť ke dni podání žádosti u správce daně jste neměl evidovaný vratitelný přeplatek a nedosáhl této částky do 60 dnů ode dne podání žádosti podle §155 odst 34 daňového řádu.

Druhým papírem byla obyčejná žádost o vrácení přeplatku na dani z příjmů za rok 2010, kde bylo obyčejnou tužkou připsáno, abychom tuto vyplnili a donesli na finanční úřad.

Pominu moje přesvědčení, že nárok na přeplatek vzniká od prvního dne po skončení rozhodného období, jímž byl rok 2010. Pominu, že odůvodnění poukazuje na neexistující odstavec jednacího řádu, co ale nedokáži pochopit je to, proč jedno včasně podané daňové přiznání zaměstná vedoucího vyměřovacího oddělení k sepsání rozhodnutí, FÚ poté posílá doporučený dopis i s dodejkou, přestože uvádím celou dobu na přiznání telefonické spojení a to vše jenom proto, že jsem na FÚ dorazila o celých 6 dnů dříve, než nám podle něj vznikl nárok na vratitelný přeplatek. Což ale následně ani nelze ověřit v žádném zákoně vztahujícím se k daním.

Já upřímně doufám, že takových aktivních blbců, jako jsem já, není mnoho, protože když si představím tu ztrátu času, než se napíše rozhodnutí, (které je mimochodem napsáno tak, že k němu potřebujete minimální ekonomické vzdělání, aby jste jeho obsah vůbec pochopili), který by dotyční úředníci mohli využít k řešení opravdu důležitých věcí. A kolik poštovného se zaplatí zbytečně, přestože by stačilo zvednout telefon…..

Proto raději přátelé choďme všichni s daňovým přiznáním až na poslední chvíli, minimálně tam nebudete muset jít znovu, tak jako já.  :-)

Autor: Ivet Palasiewicz | sobota 2.4.2011 14:13 | karma článku: 24,27 | přečteno: 3072x
  • Další články autora

Ivet Palasiewicz

Nemožné na počkání, zázraky do tří dnů.

Ačkoliv je internet plný návodů na to, jak se připravit na bankovní produkty a na co si dávat největší pozor, teprve špatná zkušenost vás dostatečně naučí. Nikdy vám totiž nikdo neřekne celou pravdu, byť byste byli sebeobezřetnější.

15.1.2012 v 10:28 | Karma: 35,36 | Přečteno: 6832x | Diskuse| Ostatní

Ivet Palasiewicz

Jak zrušit trvalý pobyt osobě ve vlastním bytě?

Tak na tuto otázku by se dalo odpovědět celkem jednoduše – těžko. Ale začněme popořadě. Stává se, že lidé mají v bytě osobu přihlášenou k trvalému pobytu, která se následně odstěhuje a důvod jejího trvalého pobytu tímto pomine. Má-li se kam přestěhovat, není žádný problém, úřad vše zařídí takřka na počkání. Problém nastává ve chvíli, kdy majitel bytu požaduje zrušit trvalé bydliště osobě, která se nemá kam přihlásit.

6.12.2011 v 14:12 | Karma: 29,48 | Přečteno: 3026x | Diskuse| Ostatní

Ivet Palasiewicz

Petice učitelů? Proč?

Nemyslela jsem si, že k tématu učebních osnov na školách někdy budu psát, ale dnešní zpráva o petici učitelů proti znovu zavedení povinných osnov ve školách mě k tomu přiměla.

13.4.2011 v 9:42 | Karma: 22,35 | Přečteno: 1242x | Diskuse| Ostatní

Ivet Palasiewicz

Já jsem Bůh, kdo je víc???

Když se vám takhle v půl čtvrté ráno nasune do postele skoro čtyřletý junior, který to nedělá, víte, že máte problém. Trvalo mu asi půl hodiny, než z něj konečně vypadl důvod noční návštěvy. Bolelo ho ouško.

8.4.2011 v 11:36 | Karma: 24,95 | Přečteno: 1436x | Diskuse| Ostatní

Ivet Palasiewicz

Pro blaho státní kasy radši chcípni!

Poslední dobou se nestačím divit a dlouho zůstávám překvapeně zírat s otevřenou pusou, co chytrého zase vypadne z našich pánů politiků. Dnešní prohlášení ministra Hegera o tom, že se bude vést diskuze o efektivnosti zachraňování nedonošených dětí, byla opravdu už tou pomyslnou poslední kapkou.

4.4.2011 v 20:46 | Karma: 32,48 | Přečteno: 1688x | Diskuse| Ostatní

Ivet Palasiewicz

Kauza Vítkov versus kauza Patrik

Možná jen náhoda chtěla tomu, že dva odvolací soudy nejsledovanějších kauz z loňského roku, proběhly v jeden jediný den. O činu vítkovských žhářů bylo zcela jistě popsáno velmi mnoho stran, fotografie malé Natálie oběhly celý svět, takže není třeba k němu cokoliv dodávat.

18.3.2011 v 11:47 | Karma: 37,87 | Přečteno: 2132x | Diskuse| Ostatní

Ivet Palasiewicz

Ústavní soud je vlastně Chytrá horákyně

Zřejmě dnes většině z vás neunikl tolik očekávaný verdikt ústavního soudu, jenž rozhodoval o zneužití legislativní nouze. A zřejmě i většina z vás očekávala jisté šalamounské rozřešení, které skutečně přišlo. Aneb vlk se nažral a koza zůstala celá.

14.3.2011 v 19:32 | Karma: 15,19 | Přečteno: 983x | Diskuse| Ostatní

Ivet Palasiewicz

Všech deset milionů lidí mají politici na háku

Také jste včera zaznamenali (a možná i dnes) výrok našeho pána z nejvyšších, zhlížejícího ze své nedosažitelnosti na nás poddané, se slovy : „Všech 10 milionů občanů si bude muset při každém nákupu připlatit ve prospěch jedné jediné skupiny a tou jsou senioři“?

18.2.2011 v 12:25 | Karma: 37,08 | Přečteno: 2285x | Diskuse| Ostatní

Ivet Palasiewicz

Důchodový tunel

Ranní káva na příjemný začátek dne a k tomu pročítání nového domácího dění na internetu, to už je takový můj ranní rituál. Posledních pár dnů mám ovšem co dělat, abych se tou ranní kávou neutopila.

16.2.2011 v 10:55 | Karma: 36,11 | Přečteno: 2872x | Diskuse| Ostatní

Ivet Palasiewicz

Co dalšího si budeme kupovat?

Moderní doba mění pohled na svět, na lidi, na rodinu. To, co dříve bývalo běžné, se dnes stává přežitkem, někdy je podobné jednání považováno za projev hlouposti a nedomyšlenosti. Jsem vdaná a mám čtyři děti. Něco, co se dnes nenosí, něco, co je považováno za bláznovství. Jak jenom můžu být tak nezodpovědná?

14.2.2011 v 16:27 | Karma: 19,45 | Přečteno: 1317x | Diskuse| Ostatní

Ivet Palasiewicz

Jak jsem poprvé (a nejspíš naposledy) chtěla radu od ministerstva

Nedávno tu jeden z blogerů napsal článek, ve kterém zpochybnil platnost podpisů a prakticky i celé petice v elektronické verzi na internetu. Protože jsem se dostala do situace, kdy jsem sama na tuto pochybnost chtěla upozornit a nemám ráda upozorňování jen na základě nějaké vlastní domněnky, rozhodla jsem se, že si celou věc ověřím přímo na ministerstvu vnitra, které má danou problematiku na starosti.

10.2.2011 v 15:06 | Karma: 45,16 | Přečteno: 11334x | Diskuse| Ostatní

Ivet Palasiewicz

Jsou muži a „muži“

Vážím si mužů, kteří si uvědomují, že sex je vždy záležitostí podmíněnou oboustranným souhlasem. Vědí, že pouze takový akt přináší krásné chvíle oběma a za žádných okolností by se nesnížili k tomu, vynucovat si něco, na co neexistuje žádný nárok, násilím.

2.2.2011 v 10:39 | Karma: 20,50 | Přečteno: 1669x | Diskuse| Ostatní

Ivet Palasiewicz

A pleteme, pleteme

Tak jsem zase jednou nestihla ty aspoň trošku solidní zprávy ze "staré" ČT1 a musela vzít zavděk Novou...bohužel.

20.1.2011 v 20:06 | Karma: 16,50 | Přečteno: 1108x | Diskuse| Ostatní

Ivet Palasiewicz

Bylo nebylo jedno H....

Když už se do toho pustila většina blogerů, tak já si taky přihřeju pomyslnou polívčičku, ostatně kdy znovu se mi zadaří psát aktuálně o hov.... pardon exkrementu, abych nedejbože neporušila psaná pravidla.

13.1.2011 v 19:32 | Karma: 17,71 | Přečteno: 1223x | Diskuse| Ostatní

Ivet Palasiewicz

Škatulata hejbejte se

Asi se mnou budete souhlasit, že současná situace ve zdravotnictví tuto známou dětskou hru velmi připomíná.

13.1.2011 v 15:29 | Karma: 13,26 | Přečteno: 1015x | Diskuse| Ostatní

Ivet Palasiewicz

Žalovníčku, užalovanej

Nechtěla jsem prosincovou kauzu „Drobil“ ani komentovat, protože napsáno toho bylo opravdu už dost a zcela jistě mnohem lépe, než bych to sama dokázala, navíc opakovat něco stále dokola už jistě unavuje i čtenáře.

7.1.2011 v 13:14 | Karma: 31,93 | Přečteno: 1714x | Diskuse| Ostatní

Ivet Palasiewicz

Verše psané na záda

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••• Verše posbírané ze zad náhodných kolemjdoucích..........

6.1.2011 v 12:53 | Karma: 7,03 | Přečteno: 864x | Diskuse| Poezie a próza

Ivet Palasiewicz

Verše psané na záda

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••• Verše posbírané ze zad náhodných kolemjdoucích..........

6.1.2011 v 0:00 | Karma: 9,54 | Přečteno: 679x | Diskuse| Poezie a próza

Ivet Palasiewicz

Verše psané na záda

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••• Verše posbírané ze zad náhodných kolemjdoucích..........

5.1.2011 v 9:19 | Karma: 8,40 | Přečteno: 619x | Diskuse| Poezie a próza

Ivet Palasiewicz

Život je krásný 11.

Vytvořila tu druhou identitu možná víc kvůli sobě, než kvůli jemu. Byl to způsob jak se mu přiblížit, smazat to zlé, co mezi ně vstoupilo tak, jak to v normálním životě nedokázala.

5.1.2011 v 0:05 | Karma: 9,63 | Přečteno: 817x | Diskuse| Poezie a próza
  • Počet článků 82
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1517x
Jsem naprosto obyčejná ženská, rebel už od dětství, vrhající se do všeho po hlavě pod heslem: "co mě nezabije, to mě posílí" a snad i díky tomu matka čtyř dětí, toho času na rodičovské dovolené.